sobota, 19 lipca 2014

Recenzja książki Larousse "Psy i szczenięta"

Rok temu przed wakacjami w sklepie ujrzałam dużą książkę na temat ras psów. Zaciekawiłam się nią i postanowiłam ją kupić. Jak się okazało później książka jest naprawdę przydatna :)



Książka nie tylko opisuje rasy, ale są także inne działy poświęcone innym rzeczom ale zacznijmy od początku :)





Pierwsze kilka stron poświęcone jest wyborze psa - jak wybrać odpowiednią rasę, skąd kupić, czy wybrać psa czy sukę, w jakim wieku wziąć psa itp. Jednym słowem wszystkie potrzebne rzeczy, które musimy wziąć pod uwagę biorąc nowego członka rodziny :)

Następne kilka stron poświęcone jest rasom i ich odmianom, a po tym zaczynamy wchodzić w świat ras. 
Opisanych jest 258 ras uznanych przez FCI. Praktycznie przy każdej rasie jest zdjęcie.



Bardzo fajnie opisane. To co widzimy na zdjęciu po lewo taka brązowa tabela to informacje w skrócie o danej rasie. A pod spodem już bardziej szczegółowo opisane.

Potem mamy następujące działy :

  • życie z psem - o szczeniakach, o żywieniu, o odpowiedniej dawce ruchu, o pielęgnacji, o wyjazdach z psem lub bez psa, a na koniec o życiu z psim staruszkiem.
  • poznać i zrozumieć psa - początku udomowienia, relacje pies-człowiek, pies w społeczeństwie( także o sportach kynologicznych ), zwierzęta w stadzie, etapy rozwoju psa, o złych zachowaniach, 
  • pielęgnacja - wygląd psa (rysunek bardzo ciekawy - morfologia psa), o umaszczeniach, kształtach uszów, szkielet psa (rysunek), mięsnie psa(rysunek), a na koniec objawy które mogą nas niepokoić i odpowiedni wybór kliniki.
Na samym końcu znajduje się słowniczek.


Dużo jest też różnych tabeli :)




Mogę śmiało polecić tę książkę osobom, które dopiero zaczynają swoją przygodę z kynologią jak i osobom "zaawansowanym", bo jest tam naprawdę wiele ciekawych rzeczy. Ja nie mam do niej żadnych zastrzeżeń i często do niej wracam chociażby z nudów. Chyba jedna z najlepszych książek o psach z jakimi miałam do czynienia. 

Przepraszam także za jakość zdjęć, ale aparat nie chciał ze mną współpracować :/







5 komentarzy:

  1. Mam tę książkę i naprawdę dużo można się od niej dowiedzieć

    OdpowiedzUsuń
  2. Mam sporo książek o psach, zarówno bardzo ciekawych i przydatnych, jak i tych z których nie korzystam prawie wcale. Moją pierwszą książką były "Rasy Psów" Ewy Marii Kramer i chociaż mam kilka innych o rasach, ta jest najbardziej przydatna. Mimo, że nie wszystkie zdjęcia są w niej dobrej jakości (szczególnie chodzi o te bardzo rzadkich ras) a niektóre opisy skrócone (głównie właśnie te ras bardzo mało popularnych) to na plus jest to, że zawiera wszystkie rasy zatwierdzone przez FCI w czasie wydania książki + 100 niezatwierdzonych, łącznie to jest chyba około 400. Często do niej sięgam jak potrzebuję jakiś informacji o rasach.

    OdpowiedzUsuń
  3. Może kiedyś zajrzę do tej książki :)

    H&F

    OdpowiedzUsuń
  4. Dzięki za recenzje, dawno temu miałam ją w rękach choć teraz może warto byłoby do niej wrócić.

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetna recenzja
    http://crazybutlovelysheltie.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Dziękuję za każde miłe słowa ! :)